Data: 10.09.2021, piątek

Babiogórskie Ścieżki

Trasa: Zawoja - Babia Góra Trails - Mosorny Groń - Polica - Hala Krupowa - Mosorny Groń - Babia Góra Trails - Zawoja
Przewyższenia: 1300 m
Wyjazd górski
Babiogórskie Trailsy pojawiały się w planach Warczących od dawna. Nigdy jakoś nie było nam dane tam gościć. Udało się dopiero w tym roku, aczkolwiek w dość małym składzie - MC, Tomek oraz gościnnie Krzysiek P.

Wystartowaliśmy z parkingu w Zawoji, który już na początku nas miło zaskoczył - myjka do rowerów, prysznic, ubikacje i do tego prawie zero aut. Podjazd rozpoczęliśmy "Podbłędnym", który następnie przeszedł w "Mosorny". Pierwszy zjazd zaliczyliśmy czerwonym o nazwie "Wilcza Łapa", krótkim, lecz przyjemnym singlem. Następnie podjechaliśmy leśną ścieżką i "Zimną dziurą" na Mosorny Groń. Na szczycie złapaliśmy żółty pieszy na Halę Śmietanową, który niestety w dużej części zmuszeni byliśmy wypychać. Lepiej zrobił MC, który odbił leśną przecinką na czerwony szlak i niemal cały kawałek podjechał. Czerwonym szlakiem kontynuowaliśmy jazdę przez Policę do schroniska na Hali Krupowej. Po skonsumowaniu żurków oraz złotych izotoników, ruszyliśmy w drogę powrotną zielonym szlakiem - bardzo wąskim singlem biegnącym zboczem Policy. Po dotarciu na Mosorny Groń zaliczyliśmy epicki zjazd "Sokolicą", która na dole przechodzi w "Rydzowy".
Plan był jeszcze by przerzucić się na słowackie ścieżki, ale niestety czasu nam brakło. Będzie zatem powód by wrócić tu ponownie.